After work...

Eller ska man kanske säga "After competition"? =)

Jag och Tuvis vaknade före alarmet i morse och klev upp kl 6. Fikade lite frukost (det man nu lyckas knö i sig kl 6 på morgonen....) och drog sen till stallet. Ryckte med oss nya schabraket och benskydden.  På plats var redan Andersson-Säll och ridhuset var toppenfint. Det blir så himla fint när det sladdas!

Koll att ljudet funkade (soundcheck??) och sen började vi bygga bana. Folk strömmade in eftersom och alla hjälpte till! Det har gått himla bra hela dagen med många, många som gjort en insats. Fantastiskt bra!!!!
Vi hann t o m chilla lite innan "skarpt läge" och det var väl då jag hann fota de få foton jag tog....

Lite surt att hon som ALLTID står bakom kameran är en sån fegis FRAMFÖR kameran...
Ja, vi kan ju ha en liten tävling kanske...? Vem är det???? (OBS! Taskiga priser....)



Domaren för dagen var grymt bestämd! Närå.... hon är förstås cool och schysst som vanligt! Två grymma funktionärer på bilden oxå. Dom fick minsann hålla igång idag för att vår tidtagning skulle klaffa=)



Man kan lugnt påstå att Ridklubben Östjämten numera tillhör en av de få föreningar (kan jag kanske gissa på den enda????) som har bakverk till fikat som liknar sånt man kan köpa på caféer...??? Skitsamma om du gillar hästar eller inte - bara åk på våra tävlingar för fikats skull!!!!! Eller vad sägs....?



Blåbärshoppningen (40 cm) gjorde sin runda. Sen var det dags för clear round 80 cm. För Tuvis alltså. Har man en D-ponny så är f d LD 80 cm. (Nu vet jag inte om jag behöver förklara eftersom den här bloggen är skapad just för dom som är hästintresserade...)
I vart fall började pulsen slå på mamma-Roos när ekipaget Tuvlisa Roos & Pompe kom in på banan. Framhoppning på två hinder. Tvärnit!!!! Okey... mera Tuva-skänkel (numera myntat uttryck!) så hoppade vår vita prins! Så startade rundan. "Hjärtat rusar, pulsen slår....." (på mamma alltså!). Och det vackra ekipaget gick FELFRITT runt!!! Tjihoooooo!!!! Rosett till Tuvis och Pompe alltså! 
Nu har dom tre rosetter tillsammans. Clear round: 60, 60 och 80!

Checka förresten in Tuvis nya vrålsnygga schabrak. Och OM ni skulle se så är det oxå John Whitaker-benskydd runt om.....



Så småning om var det dax för LC. 90 cm alltså!
Den rundan gick inte lika bra, tyvärr. Började med en vägran på första hindret, sen såg det superbra ut, ända tills hinder nr 6. En helvit oxer som Pompe nog tyckte var riktigt ruskig (trots att hindret inte attackerat Pompe under den förra rundan....). Tyvärr två vägran till och det betyder ju då uteslutning.
Men det värmer verkligen i hjärtat när man ser att det första Tuvis gör är att klappa om sin ponny!

Och det första hon sa till sin pappa när hon kommit ut från ridhuset var: "Ååååååh, vad Pompe är duktig!!!!" =)
Och jag som var orolig för att hon skulle bli ledsen och arg..... Nä, hon har så himla fin inställning och det känns fantastiskt!

Så här är mannen för dagen: VÄRLDENS BÄSTA PONNY!



Smidigt och snabbt gick det oxå att plocka bort allting. Vi var många som hjälptes åt.
Jag och Tuvis var kvar och mockade lite och fixade klart åt hästarna.

Basse-mannen har jag bara vinkat åt idag. Lille-fisen får klara sig ändå idag....

Nu har jag då parkerat framför datorn en sväng. Med ett glas rött!!!! Tar det lugnt och bloggar lite innan det är dax att fixa käk. I morgon blir det sovmorgon innan stallet. Lektion i morgon. Men banne mig - jag undrar om det är hoppning på schemat? Då kanske Tuvis får rida en ridskole-ponny kanske....?

Trots uteslutning har det varit en fin dag!


.




Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åhh va fina dom är :) Jädrar va snygg Pompe blev i schabraket !!

2011-04-10 @ 12:53:51
URL: http://pwasell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0