Söndag och måndag...

Jag har tagit påsklov så jag är helt dagavill! Ganska skönt ändå=) Idag skrev jag på vår tavla i stallet "söndag kväll" och "måndag morgon".... Fast det skulle egentligen vara måndag och tisdag... Nåja, den som läser förstår förhoppningsvis att jag är vilsen i pannkakan...

Igår fixade jag och tjejerna i stallet. Sen bar det av till Svedjan för att hälsa på Ulla och hennes familj. Jag hade helt enkelt bjudit in mig dit (man ska inte vara brydd inte!). När vi kom fram fikade vi kaffe/te och morotskaka. Sen blev det (förstås!) en ridtur. Jag på lill-Rambo, Tuvis red Tara och Ulla hoppade upp på Abby. En liten lagom skogssväng i skritt. Förutom att vi hoppade en liten stock i skogen. Härligt!
Åsså blev det lite fin-galopp. Tara var lite pigg så vi tog det lugnt. Men nu vet jag hur en galoppfattning ska sitta! Rambo är klockren i galoppfattningen och det är som att sitta på en gunghäst och trycka på knappar så gör han som han ska. Vilken supersnäll häst. Men lite mera "go" hade inte gjort så mycket dock...

Vi fick käk och sen åt vi tårta som vi tagit med (NÅGOT måste man ju försöka bidra med i alla fall...)
Klockan gick fort och hux-flux var det dax att åka hem. Barnen slocknade i bilen och själv satt jag och gäspade hela vägen hem.

Idag hade jag stalljour på morgonkvisten. Åkte dit själv och lät barnen sova gott. Sen kom jag hem och gick och la mig igen=) Jag och Brell sov till halv 11. Gött!!!!

Som vanligt återvänder man till brottsplatsen så vi åkte dit och fixade. Mockade som en galning åt både den ena och den andra. Så kom Kim ut med lite fika så vi satt i solen och drack kaffe/festis och åt onyttigheter=)
Fantastiskt med sånt här väder!

Jag och Tuvis skrittade ut med Sonat och Basse. Basse tycker att det är lite trist att bara gå. Han vill nog gärna sträcka ut i en frisk (galen???) galopp. Men snart så kanske....

Sen fick jag ett tokryck och duschade Basse. Det går faktiskt bra, även om han inte står helt stilla. Massor med skit rann och även om han inte blev totalt jätteren så blev det defenitivt bättre. I alla fall i 3 minuter.... Gissa om jag har en riktigt mörk gråskimmel nu... Vaddå rulla i hagen?????

Nu sitter jag och softar med en kall Carlsberg. Life is good!!!!

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0