Vilken dag!!!!

Ja, alla som hängt med vet att det bar iväg till Bräcke på hopptävling i dag. Påskhoppet, en årlig tradition. Och i år var premiär för Tuvis. Tidigare har hon ju hoppat en klubbtävling hemma och nu var det alltså dax för en "riktig" tävling=)

Första klassen var en Clear Round, LD. Så här snygga var två av dagens ekipage. Tyvärr lyckades jag inte få någon bild när Tuvis hela utstyrsel syns, men här syns ju Smurf-Emma desto mera!! =) Tuvalisa var ju "Barbie Girl" och hoppade i rosa klänning.

Vår smurf vann 2:a priset i utklädnad idag. Grattis!!




Och ponnyn hade fina (?) flätor med lila rosetter i både man och svans...



Tuvis gick en felfri runda och fick en fin vit rosett!
Sen var det dax för "riktig" tävling. Tuvas andra start på 80 cm, och hennes allra första tävling på Rolo.
Här ska ekipaget snart in på banan....



Och vad händer???? Jo, dom går felfritt både grundomgången och omhoppningen!!!! Gissa om jag var stolt så jag nästan lättade från backen!!!!

Efter ritten var alla glada över att det gått bra. Vi sadlade av och Tuvis skulle skritta av Rolo för hand. Då hör vi i högtalarna att Tuvis ligger på 4:e plats, dvs den sista av de som blir placerade.
Ja, ja, tänkte vi båda. Det är flera kvar så det är nog ingen större chans...  Men när det var endast två kvar började vi hoppas.... Tog av täcket på Rolo - uti-fall-att liksom...
När sista ekipaget var inne på banan stod jag beredd att ta fram sadeln igen. Nervdarr....! Och så hör vi i högtalaren att ekipaget fick fyra fel. "JAAAAAAA!!!!" vrålade jag och i efterhand hoppas jag förstås att ingen varken såg eller hörde mig. (Man ska ju inte glädjas över andras olycka....) Men jösses så himla glad jag blev!

På med sadeln eftersom Tuvis skulle in på prisutdelning!!!
Här väntas det på den röda, vackra 4:e plats rosetten...



I mina ögon är det här ekipaget dagens - nä, vårens! - snyggaste och bästa!!!!
Jag är sååååå stolt och glad!!!!!





Kommentarer
Postat av: Ulrika

Superfina flickor! Tuvis och Rolo var jätteduktiga!

2011-04-22 @ 21:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0