6,5 timmar i stallet idag

Ställt klockan på 8 i morse. Tänkte att då har vi gott om tid ändå eftersom jag inte skulle rida förrän 11:30. Vaknade 7.10 men låg kvar och drog mig. Brell vaknade oxå och jag fick faktiskt lite coachning inför hoppningen av henne. På min rygg ritades en hjärna och ord som "Fokus" och "Lycka till". Vet inte riktigt om det hjälpte, men snällt va?!
Nästa gång tror jag att hon får skriva det direkt på min egen hjärna så kanske, kanske det fastnar....

Träningen gick sådär. Kan inte säga att jag känner mig bra, men det funkade hyfsat. Ibland skulle jag önska att Nina säger rakt ut vad hon tycker, typ att jag rider som en pissråtta och måste skärpa till mig. Kanske skulle det göra susen och få mig att verkligen koncentrera mig. Eller så kanske jag hade klivit av och sålt hästen.... Hmmmm....

Tuvis var ju duktig som vanligt. Men idag flög hon faktiskt av sin ponny - på riktigt! Två gånger tidigare har hon ramlat av, men liksom landat på fötterna. Den här gången landade hon på en bom! Men det gick ändå rätt bra. Upp igen och hon hoppade lite till. Och i morgon är en ny dag!

Efter träningen skrittade vi ut en kortis. Fantastiskt väder! Och Basse fick vara naken en stund ute i hagen sen. Tyvärr är det ju en massa träd som skymmer solen, men det var ju varmt och fint.
Här är min lilla pärla där han trivs som bäst. Vid maten!



Man kan faktiskt äta med hela huvudet! Antar att man är riktigt, riktigt hungrig då...





Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0