9 timmar.... och fler blir det....

Stalltjänsten startade kl 06:30. Hade med mig både Tuvis och Emma så det gick falu fort att plocka ut alla hästarna. Sen käkade vi lite frukost innan mockning och sånt.
Eftersom började stallet fyllas på med folk. Det är så himla najs när det händer saker i stallet!

9:30 var det banbyggnad och sen körde träningarna igång. Hade tid att kika en stund på första gruppen och sen var det dags att fixa Basse-boy. Kände mig varken taggad eller otaggad inför hoppningen. Det var nog bra - för jääääääsiken så bra det gick! ÄNTLIGEN!!!
Det här behövde jag. Min självkänsla fick sig en rejäl kick framåt.

När vi började att hoppa kändes det som att poletten ramlade ner (en av alla poletter som måste ramla ner...) och det flöt på riktigt bra. Basse skötte sig sååå himla fint. Framåt men inte alls galen. Han verkade tycka det var tokroligt idag.

Avslutningsvis hoppade vi en serie som avslutades med en oxer. Nina höjde upp oxern till ca 1.05 och när man bara tittar på hindret så ser det lite högt ut, men när vi susade mot det så kändes det inte alls högt. Och det mesta satt som handsken idag! Jag är skitnöjd och hoppas att det fortsätter så här=)

Det gick bra för Tuvis oxå. Fast hon fick ett par stopp idag. Nina har myntat uttrycket "Tuva-skänkel". I positiv bemärkelse alltså. Det är dock inte helt lätt för Tuvis att trycka till med sin "Tuva-skänkel" för med hoppläder når hon bra precis nedanför sadeln..... Men det går ju!

Egentligen är jag trött så att jag skulle kunna svimma, men jag får inte känna efter så mycket för om 1,5 timmar ska vi tillbaka till stallet igen.... Kurskväll, så man bör ha ögonen öppna dessutom....

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0