Basses ben...

Njae... det känns inte toppen med svullnaden på Basses ben.
Idag skrittade jag och Tuvis ut en liten kort sväng. Basse hade dock väääääldigt svårt att skritta på hemvägen och taktade mest hela tiden.

När vi kom tillbaka var Basse lite, lite varm vid svullnaden. Men inte halt.

Sannolikt skulle jag ha struntat i Back on Track och istället kylt svullnaden på en gång. Men gjort är gjort. Alltså har Basse sabbat ett par Back on Track-skydd helt i onödan! :(

I vart fall ska jag fortsätta låta honom vila. Tråkigt som f-n, men vad ska man göra. Nu håller jag förstås alla tummar för att det ska gå tillbaka. Annars är jag rädd att det blir en tur till hästklinik... Det vill jag helst inte...

Är detta ett tecken på att jag INTE ska tänka på att ge mig ut och tävla kanske...?

I morgon har jag ridlektion men ingen häst! Och Tuvis rider ju i samma grupp så jag kan inte låna Pompe-ponnyn heller. (För övrigt är han svårriden tycker jag...)
Men det har löst sig. Jag ska hoppa C-ponny i morgon! Spännande värre!


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0