Granngården!

Idag blev det äntligen av att åka på Granngården. Härligt med lediga dagar, då hinner man saker som man tänkt göra läääänge.
Det bidde en säck betfor (spännande va?) och en säck havre (ännu mera spännande?). Jodå, Pompe-ponnyn ska introduceras i ny kost. Det blir avtrappning av müsli och istället ska han få betfor och havre. Gör ju inte så mycket om han skulle råka få liiiite mera motor:) Särskilt inte om Tuvis nu har tänkt fortsätta tävla lite. Vilket just nu låter som en självklarhet från hennes sida=)

Köpte även en spensalva (japp!) som jag tror kan bli bra på Basses små skavsår på haserna.

Åsså fick Brell nya, snygga Tegera-handskar. Lite overkill var det kan jag tycka, men dom var tydligen värd sitt pris för när vi kom till stallet så jobbade hon utav bara fanken! Hon mockade, sopade och fyllde höpåsar! Rackarns vilka bra handskar va'?!  (Måste nog köpa såna där magic-gloves till Tuva oxå...)

Here she is in action!




Jag och Ulla tog en sväng på travbanan. Skrittade och travade med Waj. Han är ju mer död än levande på lektionera så jag tror att det gjorde honom gott att se nåt annat än ridhuset. Han t o m småskuttade lite med mig! (Tro't eller ej!)

Efter några timmar blev jag rätt trött och ville åka hem. Brell fick jag med mig, tillsammans med en av hennes kompisar som ska natta här. Men Tuvis ville inte hem.... Så hon fick skjuts med Ulla sen. Nu har hon dormat av i soffan. (Tuva alltså! Inte Ulla.... eller ja, det kanske hon har, men inte här!)

I morgon blir det nog skidskytte-VM innan stallet. Antar att vi gör några timmar ändå eftersom vi ska släppa in kusarna i morgon kväll.

Nä, nu får det bli godnatt!

-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0