Lördag i stallet

Upp ungefär samtidigt som tuppen. Studsade faktiskt upp oväntat snabbt när eländes-alarmet ringde. Både Tuvis och Brell skulle hänga med! Konstigt nog så är det aldrig några problem att få upp Nellie när vi ska till stallet, eller när vi skulle på hopptävling och klev upp strax efter kl 4. Men när det är skola.... Seeeeegt!

Jag och Tuvis släppte ut alla pållarna. Sen käkade vi lite medhavd frukost. Så var det dax för alla vanliga sysslor som mocka, fylla höpåsar, osv. Kimpa dök upp och fixade till en dörr i ridhuset som kärvat. Den blev perfekt! Och han tyckte vi skulle testa att dra sladden med lill-Uffe. Sagt och gjort! Så Uffe-lille fick slita ont i dag=) Det hade inte gjort särskilt ont att ha tillgång till en 4-hjuling i stallet. Inte alls!

Jag gick ut med Basse igen. Idag fattade han faktiskt vad skritt är. Det gick jättebra, även om han tyckte att vi var lite mesiga bitvis....

Tuvis red Pompe ett varv, men sen försvann hon in i ridhuset. När jag kom tillbaka släppte jag ut Basse-mannen i hagen igen och byggde fram ett hinder till Tuvis. Dels galopperade hon mellan två bommar på backen för att testa lite tempo för olika galoppsprång. Hon varierade den här gången med 3 galoppsprång. Inte illa med en sån som Pompe faktiskt. Åsså hoppade hon ett räcke som slutade på 1.05. Fast Tuvis var övertygad om att det var högre och att det var fel på mätkrattan...=) Nåja, jag tyckte det var nog högt i alla fall!

Nä, nu är det snart go'middag! Ses när vi råkes!

.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0