SKRITTA????

Tog ut Basse i grimma och grimskaft idag. Tanken är ju att vi ska skritta 20-30 min per dag.
Jo, jo... Jag sa det till Basse men han tror nog att jag skämtar.
Han fattar inte att skritt är faktiskt en normal gångart för hästar.

Mycket att titta på. Och antagligen är det något i luften som gör att det blir rusningar och taktning....

Fast i det stora hela gick det bra. Han drar ju inte iväg ifrån mig, men lite alert måste jag allt vara för att han inte ska kliva på mig. Förmodligen är jag så liten att han inte ser mig....? Nä....
Äsch då, han skötte sig bra! Lite (mycket?) överskottsenergi bara. Fast nu får han bara några små fjuttar betfor och kanske en dl Krafft. Mest för att han ska få smaska på något i alla fall.

Läääääängtar tills jag får sätta igång honom. Och jag hoppas att svullnaden kommer att försvinna snart...


Tuvis red dressyr idag. Det märks att hon hittat nya knappar på Pompe-ponnyn. Formen är bättre och man ser att han faktiskt börjar jobba. Jag kan inte räkna hur många gånger per dag Tuvis spontan-säger "Pompe är sååå duktig!!!!". Och det är han ju, men hon som sitter i sadeln är oxå väääldigt duktig! =)

I morgon är det upp med tuppen igen. Fixar nog mockning, promenad och allt från morgonen. Då blir det ju nästan en hel dag sen.  Undrar hur man fyller den utan häst...?!


.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0