Skogstokig?

Ja, Basse alltså. Han är lite tokig i skogen menar jag.
Eller förresten, han är lite tokig mest hela tiden.....
.
Idag fick jag åka ensam till stallet. Tog mig i kragen och sadlade Basse för en tur längs Vålevägen (Vålå..?). Hur det än kom sig så tog vi och galopperade i en vansinnig hastighet. Bra för flåset! Fast det hade regnat bra och det var ju lite gropigt i vägen med vatten och sånt.... Kanske inte helt smart, men vi höll oss på benen i alla fall.
Basse flåsade men sa att han ville springa (rusa!) ännu mera.
.
Jag funderade på hur dumdristigt (på en skala) det var att rida ut på den vilde spanjoren alldeles själv och dessutom ta en sån galopp. Men jag kom på att det är ju enda möjligheten att vara själv. Med andra hästar skulle han bli ÄNNU galnare i galopp. Och Tuvis och Lill-Cruxen skulle ju kuta benen av sig om de hängde på....
.
Två race-galopper fick räcka. På vägen hem travade vi en lång sträcka. Han köpte det med, även om han försökte öka i smyg=)  (Skrev först smygöka, men det ser ut som att det står "göka" så jag formulerade om det=)
.
Det har blivit klent med bilder i den här bloggen? Idag skyller jag på att jag faktiskt inte hann ta fram kameran. Så fort gick det! =)
.
Undrar förresten om mina ridkläder någonsin kommer att torka igen.....
.

Kommentarer
Postat av: Amanda

härligt o flyga fram i skogen, wihoo

2011-09-23 @ 21:40:56
URL: http://fotografamandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0