Häst eller hund....?

I morse när hästarna skulle släppas ut så såg det stökigt värre ut i spiltstallet. Men alla hästar var på plats och allt såg ut som vanligt. Förutom när Pompe då vände på sig..... Han har haft riktigt skoj under natten då han lyckats krypa ur sin grimma och sen gått runt och hämtat diverse saker som han burit in i sin spilta!
Alltså, har vi en ponny eller en hundvalp? Det var munkorgar, benskydd, handskar och allt han kommit åt=)
Jag ser framför mig hur han skyndade sig in i spiltan och såg oskyldig ut när han hörde att någon kom!
Lille rackarns ponny! =)

I kväll har jag traskat med Basse-boy. Det gick jättebra men nu längtar jag efter att få sätta igång honom och jobba bort ardenner-ryggen! Undrar om det finns någon sadelgjord som passar längre....?

Tuvalisa hjälpte en kompis i kväll. Kompisen har haft lite svårt att "komma igång" med sin ridning. Ikväll hade Tuvis en privatlektion för kompisen, som fick äran att rida Pompe. Det var nog ett bra drag för jösses vilka framsteg hon gjorde på en timme!!! Och på vägen hem berättade Tuva lite om hur hon lagt upp det hela och vad hon sagt till kompisen för att få henne att tordas. Jag blir så himla imponerad för Tuva hade varit grymt pedagogisk.
Bl a hade hon sagt till sin kompis att enbart koncentrera sig på att släppa sadeln och rida med tyglarna i händerna. Tuva sa att hon behövde inte bry sig om Pompe eller någonting - för det skötte hon! Och vips! Det funkade=)

Imponerande tjejer ikväll! Och jag är en mycket, mycket stolt mor. Jag sa till Tuvis ikväll att hon skulle vara så himla stolt över sig själv och att hon är en sån bra tjej. "Ja, det är jag ju jämt!" säger hon då lite kaxigt, men jag vet att hon var nöjd med både sig själv, sin kompis och framför allt sin ponny ikväll!

Världens bästa....
.

Kommentarer
Postat av: Carina

Ja, du ska vara himla stolt över din dotter- hon är både enastående och toppen! En blivande ridlärare till kanske ;) Linda hade massor att berätta på vägen hem och hon var så lycklig! Känslan att ha övervunnit "rädslan" stärkte självförtroendet med 300% Bubblade av skratt o prat och somnade nöjd och lycklig. Och själv blev jag så fantastiskt stolt över henne :)Och så glad över att hon har en sån toppenkompis! Så tack till er alla 3 (inkl ponnyn :D)

2011-04-14 @ 22:06:32
Postat av: Åsa

Härligt Carina!

Tuvalisa har lovat att Linda får låna Pompe nästa lektion. Hoppas det blir bra=)

2011-04-15 @ 22:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0