Shoppingdag. Najs!!!

Måste börja med ett skoj inlägg på FB. Jag hade skrivit:

"Undrar om man ska förbereda med en shoppinglista eller om man bara ska spontanhandla....?! "
Kommentar av en arbetskompis: "Jag hoppas du ska på ICA...... "

Ha,ha,ha!!! (Kanske min man oxå önskat det....?!)

I vart fall drog jag och Tuvis på en tripp till Birsta. Vi började på Hööks och hittade lite smått och gott. Köpte bl a två nummerlappar. Det kommer ju att behövas nu. Ja, inte två kanske, men om man tänker på hur bra (not!) koll jag har på grejerna så tappar jag nog bort den första redan INNAN nästa tävling....
Och det blev ett transporttäcke till Pompe-ponnyn (sån där "våffel"......).



Tuvis fick sig en snygg väst oxå. Vet inte varför bilderna behövde vara så stora för att fastna på bloggen, men här är i alla fall västen oxå....


 

Naturligtvis måste även mamma hitta nåt skoj....
Tuva mutades med mjukglass och jag sprang på några klädbutiker. Jag har konstaterat att det finns ett liv utanför stallets väggar och då gäller konstigt nog andra typer av kläder (även om jag har min snygga, dyra Spooks-munkis på jobbet än så länge...). Det hade varit betydligt enklare om man kunde ha rid-outfiten även på jobbet ju... och på middagar, fester - ja överallt!
Måste bekänna att det är betydligt enklare (och roligare!) att göra av med pengarna på hästgrejer och ridkläder än på Cubus och Gina Tricot..... Men, men....

Så bestämde vi oss (Tuva sa ja....) för att åka till Equeen oxå. (YES!!!)
Där hittade vi ett fint hoppspö till Tuvis som passar bra till hennes kläder på maskeradhoppningen. Och jag kunde inte motstå frestelsen att köpa ännu en jacka....

  Jätteskön!!!!!

På vägen hem åkte vi in i Kovlan och hämtade Tuvas klänning till Påskhoppet. Sen körde jag som en biltjuv hem för att Tuva skulle hinna rida sin lektion.

Tuva provred i klänningen ikväll oxå. Det blir nog jättebra det där!

Själv skrittade jag Basse en sväng. Han var pigg som en dopad gasell men jag satt kvar. Hade bara barbackagjorden, men jag antar att "ardenner-ryggen" hjälper till......

Nä, nu är det kvällen.... Go'natt!


.

Kommentarer
Postat av: Amanda

aah, en sån jacka som jag har! :>

fast jag har unisex - modellen ;):)



hoppas allt är bra där uppe, även fast hästarna strular :/

2011-04-19 @ 19:02:18
URL: http://fotografamandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0