Dagens ridtur!

I morse hade vi utsläpp så jag och Tuvis åkte dit vid halv åtta. Basse fick stå inne och käka frukost eftersom vi skulle ut och rida sen. Och vem orkar klä på eksemtäcke och flughuva för att ta av det om en liten stund igen? Inte jag i alla fall.....
Dagens ridtur var mysig. Mest skritt och lite trav.
Båda hästarna käkar helst av varje träd vi passerar. Idag var Crux hungrig.... Eller om han lekte apport kanske...?
Jag tyckte Basse var väldans lik Billy Boy (Bamses häst) idag, med sin luva...
Jag har tidigare köpe en (av ungefär hundratalet!!!!) flughuvor till Basse. Den här såg ju bra ut, storlek cob. Men det fanns inte en chans i världen att få den över huvudet på Basse. Tuva tyckte att Crux skulle få den.
Sitter bra men ser lite väl stor ut... =)
Men Crux (och hans matte) verkar glada ändå! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0