Det går vilt till....

....i hagen ibland. Igår hade Crux sprungit så att han gått omkull:(
Idag var han lite halt på ett bakben. Tur i oturen var världens bästa equiterapeut, Monika Nilsson, på Bygdetravet så hon kikade på Cruxen efter travloppens slut.
Hon rättade till låsningar i båda frambenen men det verkade inte vara något "farligt" alls. Sen hittade hon en slags stelhet/låsning precis bakom sadelläget. Anledningen var nog att han haft en en sadel som tryckt för långt bak. Vi kollade vår nya sadel och det var i alla fall inte den. Tack och lov!!!
I övrigt var han tipp-topp! Hon hittade inget alls och tyckte att han var en jättefin ponny. Vi skrittade och travade med honom ute oxå och hältan var i princip helt borta. Antar att han råkat sträcka sig när han stod på huvudet i hagen igår men att det försvunnit med lite vila=)
Ja, travet ja. Man kan konstatera att det är INTE min typ av sport. I alla fall inte någon jag lär bli rik på... Satsade 20 kr på en häst per lopp i början. Första gången jag satte pengen så tittade jag bara på hästarna på banan och tyckte den såg fin ut. Det visade sig dock att den hästen skulle inte vara med i loppet jag satsat pengen på.... Så ett hett tips är att vänta på defileringen innan man gör av med pengarna på spelet....=)
Det gick inte så bra med min känsla för vinnarhästen. Så till slut satte jag 10 kr på en fin (!) häst. Den vann!!! Och jag tjänade 6 kronor på det loppet!!! Herregud, undrar vad man ska hitta på för kul för den slanten...?! :)
Nä, i morgon är det jobb igen. Har nog glömt bort hur man gör, lösenord och sånt.... Ska kanske vara glad om jag hittar dit...?
.

Kommentarer
Postat av: jenny

haha, det är inte lätt att bli rik på hästar :p

2011-08-30 @ 16:03:27
URL: http://jav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0