Härlig tävlingsdag!

I motsats till gårdagen så var den här dagen bra! (Igår försökte vi sko Crux, men det är en annan historia som vi kan ta sen....)
Idag var vi till Ånge RK och tävlade. Tuvis startade LD som var en A+A. En jättefin runda, men tyvärr blev det ett stopp på sista hindret i grunden. Nytt försök och då hoppade dom. 4 fel + 2 tidsfel, men vi var riktigt nöjda ändå eftersom Crux hoppat så fint!

LC var stilhoppning. Vi hade förstås kunnat vara med i avd. A, men det fick bli avd. B ändå. Tuvis och Crux tävlar ju lite mot sig själva nu. Och vad hände?! Jo, dom plockade sin allra första rosett tillsammans! Jag blev alldeles varm i hjärtat. Det var ju liksom det jag önskade av hela mitt hjärta inför denna tävling. 
Rundan blev jättefin men mot sista hindret började Crux och bryta ut lite. Men Tuvis har berättat efteråt att hon bara tänkte "NÄ, jäsiken! Jag SKA ha en rosett!!!!" och med lite jäklar anåda i ridningen så lyckades hon!!!
Gissa om vi alla är jättelyckliga men aströtta nu....
Och superduper tack till Frida Bergvall som ställde upp och hjälpte oss idag! Med Frida fick jag känna lugnet och kunde slappna av! =)

Kommentarer
Postat av: rebecka

åh vad härligt :D grattis :D

2011-08-15 @ 01:25:26
URL: http://finlillbecca.bloggplatsen.se
Postat av: Malin Wikander

Grattis till Tuva!!

2011-08-15 @ 12:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0