Matfors 2011-08-20

Tävling i Matfors idag. Gick inte riktigt lika fint som i Ånge förra helgen. Men jag tycker Tuvis ska vara nöjd ändå. Tror att hon faktiskt känner sig rätt ok nu - även om det precis då inte kändes helt ok...
LD, bedömning A+A. Tuvis hoppade 4 hinder, sen  utgick hon på egen begäran. Så nu har vi lärt oss att man sträcker upp handen om man väljer att utgå. Eller viftar lite eller nåt. Eller bara drar pekfingret över halsen på värsta maffia sätt.... =)
Cruxen tjafsade och sköt ut bogen och ville åt fel håll. Det blev helt enkelt för mycket.
Men i LC, avd. B så gick det bra mycket bättre!
Tuvis och Crux gick runt hela banan på 4 fel. Tyvärr konstrade Crux en sväng och innan Tuvis fick sitt "jäklar anamma" humör så var hon tvungen att korsa sin egen väg. Men rundan slutfördes och jag tyckte det såg jättebra ut. Man kan oxå konstatera att Tuvis har en härlig hejjarklack!!!! Det var fullt med hejjarrop runt om när hon red! =)
Man kan häftigt nog se ritten här: http://www8.idrottonline.se/MatforsRF-Ridsport/Hem/Livesandning/ Tid 30.37 på filmen. Crux stökar en del i början men Tuvis lyckas få fason på honom. Och 4 fel men genomförd runda är ju helt kalrt godkänt!!!!
Här är en bild på Tuvis när hon rider mellan framhoppningen och banan:
.
Jag tycker att hon är skitduktig! Och ponnyn kommer att bli jättebra när han väl förstår vad och hur han ska göra! Men tålamodet är lite av en bristvara för små 10-åringar.....
Nu är vi i allafall hemma och jag softar med ett glas rött. Blir nog tidig kväll antar jag...
Och förresten!!! Gissa vem vi får gratulera till seger??? Jo naturligtvis Rebecca Säll som knep 1:a platsen LB med sin Darwin. (Tuva tjatar på att hon "vill ha en Darwin..." Eller hur????!!!!!)
Det är grymt coolt att det går så bra för Becca och jag hoppas att vi får följa med till Globen när det är dax....=)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0