Long time.....

Jaha, man är inte världens mest bloggande människa nuförtiden....(heller...).
Men rätt vad det är så! =)
Vi har hunnit vara i stugan en sväng. Och bara en mil därifrån bor Siamwood Accolate. Ungefär en av världens finaste ponnysar. Faktiskt en vi kikade på (på Hästnet) innan vi slog till på Crux.
Tanken var att vi skulle åka och provrida Acco, men när vi tänkte köpa ponnyn i stan så tackade vi nej eftersom det kändes som att vi redan bestämt oss.
Tyvärr sprack det ju med Östersunds-ponnyn och vi var tillbaka på ruta ett igen. Men det blev aldrig att vi hälsade på Acco.
Men när vi var i stugan så blev det ändå så att vi åkte dit och Tuvis fick äran att rida lite på Acco.
Det såg jättebra ut och det var en fantastiskt fin ponny!!!! En c-ponny. Förhoppningsvis har vi första tjing på honom den dagen han ska säljas (för just nu är han faktiskt inte till salu längre....).
Visst är ponnyn superfin?! Både jag och Tuva blev kära!
Tuva fick hoppa ett par skutt med honom och det såg lysande ut. Kanske, kanske kan det bli vår nästa ponny... Vem vet?
Idag var vi till stallet och grejade mest hela dagen. Precis som igår! Tiden går tydligen fort när man har roligt=)
Men när Tuva tog ut Crux för att rida lite ute så länge, tills mamma var klar med Basse, så fick Crux damp!
Han stegrade och vände om och hade sig. Han fick för sig att han skulle springa in i stallet igen -med Tuva på ryggen!
Men då satte sig stor-matte upp och Crux fick faktiskt veta hut! Man beter sig inte hur som helst. Och Tuva tänkte nog göra korv av honom som det lät....
Fast han tog sitt förnuft till fånga och lugnade sig. Även om han testade mig ganska rejält oxå. Tuvis ville egentligen inte rida mera men jag tycker inte att det är någon god idé att avsluta ridpasset med tanken att hästen borde bli korv, så jag tog med henne ut på en liten fin tur i skogen. Efter det var Crux älskad och underbar igen! =)
Tror att jag ska låta Tuva och Crux åka på träningsläger hos bästa Ulla nästa vecka. Jag blev ohyggligt sugen att själv vara med.... Ska fundera på saken. Det är både dressyrtränare och hopptränare på plats!!! Låter mycket, mycket trevligt!
Nä, nu ska jag ta och surfa runt lite mera och sen blir det nog till att dega ner sig framför tv:n. Helt barnfritt en stund. Tuvis är hos en kompis på filmkväll och Nellie sover hos en kompis. Kanske det äntligen blir till att få se "Robin Hood" med Russell Crowe.....
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0