Varmt och kusigt!

Oj,oj! Jag är inte så himla duktig på att uppdatera nuförtiden. Jag skyller på mycket på jobbet och värmeslag.... Eller nåt....
Igår tog vi i allafall Viv's hästfinka och körde prottarna till ridis. Där red vi lite i ridhuset och Tuvis hade premiär på "ofrivillig avsittning" på lill-Crux. Det var en vit bom som låg på sockerbitar, alltså väldigt lågt. Men fy och usch så läskigt det såg ut tyckte Crux och blånitade! Jordens dragningskraft såg till att Tuva damp i backen.
Men det gick så bra så. Och som Tuva sa när jag frågade om hon blev rädd, "nä, det är ju inte så hög fallhöjd!"
Crux var även livrädd för ett plank som stod vid sidan i ridhuset. Lättade i frambenen hela tiden och ville gå någonannanstans (kan det där vara ett ord egentligen....?). Jag gick först med Basse och när Crux såg att planket inte attackerade och åt upp Basse - då tordes faktiskt han oxå=)
Sen blev hästarna duschade. Vi började med lillen eftersom vi var beredda på en del stök, men det gick helt ok. Han älskade väl inte direkt slangen men han gjorde inget dumt. Basse var ju hur snäll som helst. Jag gnodde nog hans svans i en kvart för den var så himla skitig. Så båda hästarna blev jättefina. En stund... För sen blev det förstås rullning i boxen. Krux såg ut som en spånhög! Fotade faktiskt det men råkade radera alla foton idag.... (Bra Åsa!)
Våra prinsar fick sussa inne inatt. Tror att dom tyckte det var alldeles underbart att slippa kusarna för en stund. Det är kopiöst med flygfän nu. Basse har blodiga öron och dom får man nästan inte ens titta på för han har nog bra ont. Och hur lätt är det att kunna tvätta, smörja och ha sig då....?
I morse åkte vi ut till hästarna och dom fick käka hö ute i en hage. Plockade ihop grejerna och mockade. Sen for vi till Edvardssons på Näset. Jag skulle ju lämna Basse och Tuvis skulle rida lektion för Elin.
Det gick jättebra för Tuvis och dom hoppade en bana på 70. Inget stopp alls idag=) Dom var tre B-ponny ekipage som tränade. Riktigt fränt!
Innan vi for packade jag ur hela tattarlasset som jag tagit med till Basse. Ändå lyckades jag glömma tränset!! Men hallå?! En ganska viktigt detalj kan man tycka.... I alla fall brukar ridpassen bli roligare MED träns!
Jag pussade på min vackre spanjor och sen for vi hem och stoppade ut Crux i hagen igen. Bland flugor och elände:(
Så nu blir det till att chilla i soffan en stund. Tro bara inte att man kan gotta sig i att titta på något härligt från Falsterbo. För vanlig tv visar hellre DM i pingpong från Arvidsjaur, stövelkastning från nån by eller någon annan sån där sport som ungefär 20 personer har intresse av. För ridsport är det väl inga tv-tittare som utövar???? Man blir minst sagt lite sur....
.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Pingpong från Arvidsjaur...heheh!

Tur jag har Eurosport. Nyttjar den kanalen onsdagar och så nu då när de visar 1-1,5 timmes ridsport från Falsterbo!

2011-07-10 @ 17:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0