Blä.....

Det blev konstigt idag....
Förväntansfulla åkte vi in för att besiktiga den fina ponny vi tänkte köpa. Det kom in en akut"patient" så vi stod och surrade ett tag först. Det kändes så himla bra och han var liksom redan vår!!!!
Men vad händer? Jo, han reagerade på böjprovet. Attans!!!!

Tuvis blev ledsen. Och jag blev ledsen. I mitt huvud hade man ju redan planerat inköp av benskydd, täcken, vilken sadel han skulle ha. Om han skulle passa i Tuvis fina JW-schabrak. Om det skulle gå bra att släppa honom med de övriga hästarna. Hur han och Tuvis skulle matcha ute på tävlingsbanan. Osv, osv.....

Gaaaah! Tankarna virvlade (virvlar!) för vi fastnade verkligen som en fluga i klister för ponnyn. Samtidigt som det kanske inte behöver betyda något nämnvärt så blir man ju väldigt fundersam till att köpa en ponny som inte är helfräsch.... Kanske finns det inte så många tävlingshästar som inte har några "skavanker" i sina ben, men för mig är det mycket pengar och OM det inte skulle falla väl ut skulle jag bli olycklig.

Tuvis vill naturligtvis ha en ponny som går att tävla. Men vi får smälta det här nu och se vad som händer. I vart fall så ska vi höras igen. Vore ju jätteintressant att få höra vad som händer.

Det är förstås extra tråkigt när man känner att ponnyn är rätt och att säljarna är rätt. Känner verkligen med nuvarande ponnyryttaren förstås. Nu får hon ju varken ponnyn såld (just nu alltså) eller kan tävla... Surt!

Som sagt - det blir inte alltid som man tänkt sig....

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0