Bra dag!

Idag har det varit en grymt bra dag!
Fick sovmorgon=)  Sen gjorde Nellie frukost! Hon fixade kaffe och rostis med ost och marmelad!
Sen drog vi till stallet. Jag och Tuvis drog ut på en lång ridtur och vi konstaterade att vi måste ha ridit över en mil. I alla gångarter. Basse har tyvärr blivit av med massor av sin man. Nu väntar jag bara in mitt Boett-täcke. Hoppas det kommer i morgon....

Tuvis kollade in Hastnet.se igen i morse. Och hon blev eld och lågor över en ungponny som verkade jätte-jättefin. Vi ringde i morse men ingen svarade. Hade Tuva fått som hon velat så hade jag behövt ringa en gång var 5:e minut.... Ha,ha! Det hade väl gjort ett gott intryck?
I vart fall ringde hon som annonserat upp mig för en stund sen. Och det låter faktiskt som om ponnyn har precis alla rätt! Har spanat in honom på YouTuve oxå. En riktig godbit!!! Nu har det varit ett par stycken och provridit, men jag har sagt att om de inte slår till så gör banne mig vi det!!! Man ska väl gå på känsla? Och ponnyn kommer att passa perfekt till det vi har tänkt oss! De kriterier som jag har satt för vår nya ponny uppfyllde den här totalt!
Nu kan ni gissa att det hålls både tummar och tår för att de som varit och provridit inte slår till! Eller åtminstone att dom är så veliga att vi får chansen.....=)
Jo, just ja! Jag hann klippa gräsmattan oxå! Snacka om att jag hunnit mycket idag...=)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0