Åååå, vilken pärla jag har!!!!

Ja, det har inte blivit mycket bloggande på sistone. Kan bero på att jag numera sitter och lusläser Hastnet.se för att hitta en fin c-ponny till Tuvis. Inte helt lätt.  Det finns en del som är verkar lämpliga, även till prislappen, men dom bor ju åt helsicke för långt bort!

Men på torsdag ska vi i alla fall i väg och provrida. Det är en ungponny, men det behöver ju inte betyda att det är helt fel... Vi får se hur det går. Spännande!

I går red jag ut på Basse och jädrar anåda så nära det var att jag hade fått ofrivillig markkänning.... Ett krumbuktsprång som hette duga gjorde att jag hamnade på Basses hals. Men tack och lov lyckades jag hitta tillbaka till sadeln. Puh! Helt galen var han igår. En lugn och fin galopp? Vad tusan är det? Jo, till en början funkar det men sen smygökar han tills det säger "poff" och han ger gärnet. Nu har jag ridit på peelhambettet och det är ju lite skarpare än ett vanligt bett. Men han kör ner huvudet så in i bomben och då har man inte jättemycket att säga till om.... Är det någon som har tips på ett bett som är lite skarpare än vanligt tränsbett - men som inte har hävstångseffekt????? I neeeeed......

Men idag! OMG! Jag har ju bara världens bästa häst!
Efter vila och ohoppad häst på evigheter (känns det som i alla fall) så tog vi ett par skutt idag. Han var suuuuuperfin! Lite brall blev det, men det var inga problems. I övrigt hoppade han som en dröm=)
På ett räcke hängde det en handduk och låg en vattenmatta under. Inga problem! Skutteliskutt bara! =)

I love my horse!!!!!

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0