Härlisch!!!!

Jag är så nöjd med dagen. Smet tidigare från jobbet (igen...) och var i stallet utan att känna någon stress alls=)
Skönt! Tuvis red lektion och jag tog in Basse och gjorde i ordning honom för en tur.

Vi gav oss ut i finvädret. Jag helgarderade med både säkerhetsväst och pelhambettet.... Känns säkrare så!
Och det var nog ganska bra. Inte för att jag föll av (var inte ens i närheten, faktiskt....) men Basse var ett riktigt krutpaket!
Det var spöken i skogen och att skritta var vääääldigt svårt.

Travade ca 4 minuter i lugn trav (jo, jag fick dämpa takten som smyg-ökade hela tiden...) och efter det var han alldeles svettig. Det var i och för sig varmt, men jag tror att dels så har han tappat kondis och dels så uschade han upp sig så in i bomben (bomb - krut?!).

Vi var ute på en härlig tur där vi faktiskt tog en liten galopp oxå. Alldeles för långsam och för kort sträcka tyckte Basse dock....

Väl tillbaka svampade jag av honom och sen fick han beta lite gräs.

Jag har en så himla fin häst....♥ ♥ ♥

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0