Hästig dag i Ånge...

Det bidde 13 timmar häst idag.... Rekord kanske?
Jag och Tuvis klev upp 5 och vid 5:30 åkte vi mot stallet. Där stod redan Viv med mäkt-lastbilen. Så vi packade hö, grejer och hästar och for mot Ånge.

Det väntades en LD (bedömning A) och en LC (A/stilhoppning). Det var idag Tuvas sista tävling med favvo-ponnyn Rolo eftersom han ska flytta:(
Självklart glömde jag kameran hemma... Klantigt, men sant! Dessbättre hade Viv med sig både filmkamera och vanlig kamera. Jag fick äran att fota med kameran. Kan inte påstå att jag lyckades nåt vidare, men bilderna brukar ju bli bättre när man "framkallat" dom.... (Hoppas!!!!)

Becka hade med sig både Sonat och ridskole-ponnyn Mist. Så vi "hästskötare" hade fullt upp=)

Tuvis gjorde en fantastiskt fin runda på LD:n och fick en fin rosett. Ännu en till samlingen. Inför LC:n kändes Rolo seg. Så här i efterhand tror jag att Tuvis skulle hoppat fram mera än vad hon gjorde. Men det var helt mitt "fel" eftersom jag tyckte att han inte behövde hoppas mer än två språng inför andra starten. Han hade ju redan gått en runda liksom. Men....
Resultatet var i alla fall helt ok! Endast en vägran. Men Tuvis var förstås lite besviken efteråt. Hon tyckte att dom kommit fel på nästan varenda hinder och att hon nästan ramlat av på ett språng. Och det är ju kanske inte jättekul när det är en stilhoppning.... Nåja, besvikelsen rann av ganska fort och nu är Rolo "världens bästa ponny" igen (delad med Pompe förstås!!).

Jag är en stolt ponnymamma som tycker att hon hade lite otur idag. Men faktum var att det var flera ekipage som stannade vid det hindret. Att det var en vattenpöl precis efter hindret, som reflekterade i solskenet kan oxå haft med saken att göra....

Becka lyckades skitbra och tog sin 58:e och 59:e rosett idag! (Men hajja - snart måste hon bygga ut för att få plats med alla priser!!!) Med den lite överviktiga ridskoleponnyn lyckades hon banne mig knipa 2:a placeringen. Riktigt, riktigt bra jobbat! Det är ingen ponny man sitter och åker över hindren på. Nä, där krävs det ordentlig coachning, och det gör Becka sååååå bra!

Vi kikade lite på LB-rundorna oxå. En hel del vägringar och avfallningar blev det. Blev mycket impad av ett Timrå-ekipage som red så himla fint! En fin skäck (som vi faktiskt tränat med en gång hos Nina Wengelin). Tyvärr petade dom ner en bom. Synd, min röst föll på blå-gul rosett till dom!

Innan vi var hemma hade jag ambitionen att longera Basse, men eftersom energin var nere på 0 när vi kom hem så blev det bara mockning och sånt. Pussade lite på Basse som fick äta lite grönt gräs en stund.
Men i morgon hoppas jag att det blir en härlig uteritt med sällskap. Och kanske ska vi pimpa Pompe genom att klippa man och svans och duscha honom. Han behöver det!!!!

Nä, nu är det nog snart dax att stänga ögonen och se fram emot en sovmorgon.... Som sagt - tyvärr glömde jag kameran - annars hade nog det här blogginlägget varit roligare (och tagit längre tid..!)

.

Kommentarer
Postat av: ida

jo vi borde ta en ritt vid 2-3 tiden :)

2011-05-21 @ 22:47:57
URL: http://anderssonida.blogg.se/
Postat av: Amanda

aaw fina mist! Hon e duktig hon :'>

2011-05-21 @ 22:48:27
URL: http://fotografamandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0