Hoppspecial

Tog och "hoppade" in i gårdagens hoppspecial på klubben igår. Jösses vad det var trevligt!
Vi plockade fram en massa bommar och hinderstöd. Bl a byggde vi upp en linje där man vänder upp mot ett litet travhinder, sen är det ett galoppsprång och därefter en oxer. Innan lektionen var slut hade jag hoppat det ett par gånger när oxern låg på 1,10 !
Jag har inte hoppat såna höjder alls i princip. Det högsta jag hoppat är lite drygt 1.10 och då höll jag nästan på att skita i byxorna för det verkade så högt....
Men igår var det liksom bara att hoppa! Det gick lysande och jag tycker att både jag och Basse var superduktiga. Förmodligen var Basse lyrisk över att få hoppa ordentligt! Han fullkomligt äääääälskar ju att hoppa.
Och igår var han inte så himla het heller. Och inga bocksprång eller så. Fast lite svårt att ta ner farten efter hindren var det förstås - som vanligt....
Men jag är toknöjd och faktum är att man kanske blir lite tuffare bara man törs testa... (och överlever då förstås.....) =)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0