Klubbtävling!

Tjoho! I morgon är det klubbtävling. Tuvis ska vara med på LD och LC. 

Idag hoppade hon på lektionen. Sen smörjde jag (jag????) hennes grejer så att det är fint tills i morgon. Men dessvärre "glömdes" den vita ponnyn bort att duschas. Äsch då, det lär inte vara någon som bryr sig så hårt. Han är förvisso lite smutsig på hals och huvud, men det är inte katastrofalt i alla fall.

Istället roade vi (eller inte så mycket jag....) oss med att fixa ljudanläggningen och tidtagningen. Med ljudet fick vi kalla in proffshjälp. Nämligen stallgrannen. Skrället!
Tidtagningen var en annan femma. Inte helt lätt eftersom den sannolikt är från 1800-talet typ..... Men till slut så! Det kräver dock att man är lite alert och trycker på rätt knappar under ritten. Gissa vem som tagit på sig att vara knapptryckare i morgon...? Jag som inte ens vet om jag skulle klara av att vara flaggare i rädsla över att glömma flagga på rätt ställe. Nu ska jag alltså trycka på en massa knappar vid rätt tillfälle.... Ännu bättre va'?!

Vi plockade fram Tuvis tävlingskläder så att det är klart. Och frågan är vilket av de två tävlingsschabraken hon ska ha i morgon. Det lutar åt John Whitakers "Union Jack". Ursnyggt!!!! Hoppas benskydden passar oxå.

I morgon drar jag och Tuvis till stallet. Satsar på att åka vid halv 7 -7-tiden. Gäääsp! Tur att man får sovmorgon på söndag=)

Ja, det är väl bäst att man börja fundera på att gå och knoppa då....

.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0