Lilla Basse....

Det är tungt i hjärtat idag. Basses eksem är nog värre än jag själv förstått. Får dåligt samvete över min okunskap....

Han har ju Boetts jättebra exemtäcke, men det är en fajt varje gång täcket ska av och på.... Framförallt av - då måste jag dra hela täcket över hans onda öron och han får nästan panik. Flughuvor kliar han sönder varje dag. Jag har köpt nya, lagat och köpt nya igen. Men det funkar inte.....

I morgon ska jag ringa veterinären. Basse får stå inne mest hela dagen och får väl komma ut någon timme mitt över dagen när det är som minst med kusar. Han kommer att få spunk av att stå inne så mycket, men vad tusan ska jag göra?

En av de mest hästkunniga i stallet kikade på honom och konstaterade att han har även samlat vätska i nacken. Än en gång ville jag slå mig på käften för att jag inte noterat det själv. Okunskap!!! Det är även min egen okunskap som låtit det gå så långt med hans eksem. Jag bannar mig varenda sekund!!!
Nu får vi se vad veterinären säger. Eventuellt kanske jag måste åka med honom till kliniken. 
Kortison är ju ett alternativ, men en riskabel bieffekt är ju fång....
Jag är så ledsen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0