Lite shopping...

Tuvis och jag drog till Sundsvall idag för att shoppa lite. Behöver liksom en del grejer till Cruxen. Men det är svårt när man inte vet vilken sadel det blir. Vi har riktat in oss på en svart, men tänk om det blir en brun i alla fall...?
I vart fall hittade vi lite smått och gott! =)
Kimpa ringde när vi nästan var på väg hem (det tar ju tid att shoppa!) och undrade om det gått bra.
"Mmmmm..." svarade jag.
"Ok, jag hör att det blivit en del. Får ni plats med allt i bilen hem?" Ha,ha!
Jag kan tycka att det är bra att jag inte shoppar så himla mycket annat kolijox som många "tjejer" (jo, jag får väl kalla mig det va'?) gör. Dyrt smink, massor med kläder varenda månad, osv.  Eller oxå är det inte så bra. Jag menar, man får ju gå osminkad i samma gamla trasor istället.... Hmmmmm.....
Nåväl, här är lite av det roliga vi shoppade idag. Eller förresten, det är i princip allt...nästan=)
Diesel fick sig ett nytt halsband. Men Nellie frågade om vi köpt ett tjej-halsband till honom......
Äntligen kom jag ihåg att jag skulle köpa mera Prob. Blev både shampo och olja. Shampot ska jag nog fortsättningsvis köpa på dunk från Wahlbergs här på byn. Men då vill man ju ha en "riktig" flaska att hälla det i =)
Åsså godis och slickstenar med smak!
Hittade ridbrallor till Tuvis på halva priset! Hon gillade dom så det var inte mycket att fundera på. Mycket har hon, men hon hade faktiskt bara ett par ridbrallor. Gissa hur skitiga dom kunde bli innan det blev tillfälle att tvätta dom...
Ett vardagsschabrak till Crux och en flughuva "utifallatt".... (men den såg enormt stor ut...Kanske får ha den själv...=)
Och inför kommande tävlingar (Tuvis är taggad som attan!) så hittade vi ett fint, rött Hansbo-schabrak. Inga röda benskydd för det får vi nog beställa, men ett par blåa som oxå funkar eftersom det är lite blått i schabraket!
På vägen hem satt vi och pratade om det där med att matcha och vi konstaterade att det kommer inte att låta:
"AVBRYT!!! Ekipaget har inte matchande utrustning!!!"
Och inte ens överdomaren lär bry sig....=)
Ett litet fint shetlands-träns (!) och ett bling-pannband (som INTE kommer att synas under den djungel till pannlugg som Crux har....)
Nu känns vi redo! "Bara" sadeln kvar.
Håller på att gruva mig lite för att åka ända till Hammerdal i morgon för att träffa sadelutprovaren. Men det är ju så viktigt så vi åker. Sen kvarstår bara att hitta själva sadeln..... Baggis? Hrmf....!!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0