Hoppat plutteponny!

Jodå! Idag har jag ridit c-ponny på hopplektionen. Det var riktigt skoj!
Det är vackra Fredriksbergs Sonat som jag fick äran att låna. Han är ju en riktig hoppehäst och är superduktig. Han har kanske lite svårt för att jobba ordentligt av sig själv. Man måste vara rätt på för att få honom i form.
Vet inte om jag lyckades jättebra, men vi hoppade i alla fall en bana på drygt 80 cm idag.

Jag lyckades få ett stopp på första hindret oxå. Men det var precis som ridlärar-Ulla sa... att det var jag som tvekade. Visste inte riktigt om jag skulle driva eller hålla tillbaka (eller våga hoppa över huvudtaget tror jag..).
Hindren blir ju genast lite större när man sitter på en liten ponny än på en häst. Men sen hoppade vi banan och det gick hyfsat. En duktig ponny!

Tråkigt förstås att min älsklings-Basse står just nu, men det är inte mycket att göra något åt. Bara hoppas att det blir bättre i svullnaden snart...

Kanske, kanske får man låna Sonat-pojken nån fler gång. Vore skoj!

Tack Emma för lånet idag!

Här är Sonat med sin matte. Bild från tävlingen i Timrå i helgen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0