Till häst!

Idag har Tuvalisa suttit till häst nästan hela dagen!
Vi åkte till stallet och då bestämde sig Tuvis för att rida en extralektion på Cocous. Sagt och gjort blev det ett dressyrpass på den lille ridskoleponnyn.

Sen var det vår egen lektion och då red hon Sonat. Det gick jättebra. Snacka om att dom gjorde fina öppnor! Det var så man bara gapade. Jag var mäkta imponerad!

Efter lektionen tog vi, tillsammans med Ulla, Ulrika och Frida, en liten sväng ute. Då bytte vi ponny så Tuvis fick rida sin Pompe en sväng oxå (annars är väl inte dagen fulländad antar jag...)

Själv red jag Pompe på lektionen. Inte lätt alls.... Jag tycker att han är svårriden, men det kan ju bero på att jag är van spanjoren:) Fast Pompe började att gå hyfsat bra på slutet i alla fall. Han har lite lång startsträcka. Och i morgon ska jag ju rida honom på dressyrträningen för Anneli Elofsson. Undrar hur det ska gå ja....

Nåja, en härlig hästdag blev det i alla fall.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0