Timrå 5 mars 2011

Oj,oj! Nu är man trött och mör. Uppstigning strax efter kl 4 i morse (Gääääsp!), men det gick rätt bra. Det är väl så när det är nåt kul. För att få så god sömn som möjligt, trots stormen ute, så gick Tuvis och la sig så här igår...



Alla vi som skulle åka iväg till Timrå-tävlingen träffades kl 5 i stallet. Basse stog och blinkade med ögonen helt nyvaken. Det gör han i och för sig jämt på mornarna (han är nog lite som sin matte där....).
Resan till Timrå gick bra och vi var i god tid på tävlingsplatsen.

Så här såg delar av oss ut:


 
Man känner sig lite som värsta proffsen som kommer glidande i en sån här kärra! Vilket lyx att man har en hästvän som inte bara äger en sån här, utan även låter oss åka med!

Timrå har värsta anläggningen! Jösses, jag höll på att gå vilse flera gånger och fick faktiskt fråga mig fram. En gång hamnade jag vid några som stod och mockade åt hästarna och då visste jag inte alls hur jag skulle hitta dit jag skulle! Så många dörrar, så många rum, så himla fint!

Brell var med och gick banan. Jag försökte få bort blixten från kamerna så att jag inte skulle skrämma slag på Tuvis och Pompe, men det lyckades inte. Så inga bilder från själva ritten alltså.
Men Brell blev inte rädd av blixten....:)  Hoppbanan i bakgrunden!



och här är tre till! Kickan och Emma tävlade oxå!



Så började det närma sig. Här är Tuvis precis uppsutten på sin älskade ponny!



Framridning. På en stenhård bana. Men så är det ju den här årstiden....



Ja, så själva ritten då. Jag med kamerablixten fick ju inga bilder, men det finns på film har jag hört=)
Det var lite, lite undertempo trots "Tuva-skänklar", men ekipaget gjorde ialla fall en lysande ritt! Tyvärr, tyvärr petade Pompe ner en bom. Det var verkligen ingen rivning utan ett litet pet. Bommen låg kvar länge men rullade olyckligtvis ner sen - bakåt!!!!

Men så här i efterhand kan vi se att Tuvis hade 3:e bästa tiden i sin klass!!!! Va? Och ändå gick det inte fort...


15 Tuvalisa Roos RK Östjämten Pompe   4 (antal fel) 41.60 (Tid)


Efter ritten var Tuva ändå riktigt nöjd! Och hennes mamma oxå!!! Jag var mest glad över att dom inte fått något stopp utan tagit sig runt utan problem!
Och tänk att Tuvalisas ridlärare hann dit och se henne hoppa!
Från läktaren hördes det inte bara hejarrop (för det var en liten skara RÖJ:are där!!!!) utan även "Tuva - driiiiiiv!!!!"   Det var ridlärar-Ulla som peppade! =)

Så här glad och fin var dagens ryttare:



Sen in med Pompe-ponnyn i hästbussen. Där väntade en stor höpåse!
Det här hade varit en riktigt fin bild om inte Pompe tyckte att han skulle förgylla den med små bruna detaljer...



Liiiite hjälp behövde Pompe idag för att kliva på. Men det räckte egentligen med att tala om för honom att han skulle gå på så gjorde han det!

Väl hemma igen så bjöds det på Tacos! Vi beslutade att fira Tuvas fina ritt:)

Nu ska jag snart åka till stallet igen.... Känns liiiite jobbigt faktiskt....men pållarna måste ju komma in för natten.

Det var allt för nu. Kram från en nöjd och trött ponny-mamma!

.





Kommentarer
Postat av: Amanda

oj, ingen dålig kärra..

vivekas? =)

(är dom gjorde av pengar förrästen??) :D

2011-03-05 @ 21:48:00
URL: http://fotografamandi.blogg.se/
Postat av: Åsa

Japp! Det är lyx att få åka hästbuss!

Och nä, jag tror inte att dom är gjorda av pengar. Men man prioriterar ju sina inköp lite olika. Och Viv har ju även en firma som hon kan använda hästbussen i.

Förresten så vet jag en till som gillar att shoppa hästsaker..=)

2011-03-06 @ 12:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0