Basse är mörkrädd!

Någon annan förklaring har jag inte. Idag när jag kom till stallet var det redan mockat (tack för det Katarina!) och jag skyndade mig därför att klä på Basse och ge mig ut en liten sväng. Jag hade reflexjackan och Basse fick ha på sig det nyinköpta reflextäcket. Inte för att jag trodde vi skulle möta någon, men ändå...
.
Basse var som en dynamit. Kändes som att han skulle explodera när som helst. Fast den har ni ju hört förut...=)
Men han var "onormalt" rädd för saker som han såg i skogen. Eller rättare sagt, trodde att han såg....
.
Själv satt jag och sjöng och pratade för fulla muggar. Ifall Nallebjörn skulle vara i närheten.... Hoppas verkligen inte att det fanns någon mänsklig varelse i skogen. Fast det hade jag nog hört för den hade nog skrattat ihjäl sig åt min skönsång!
.
Släppte lös krutpaketet i "galoppbacken" för att han skulle få ur sig lite energi. Å hujedamej vad det gick undan! Hade han trampat fel eller halkat så hade det varit ajöss med Åsa! Men man ska leva lite farligt.....;)
.
Väl tillbaka i stallet släppte jag in alla miljoner hästar och gav dem kvällsmat. Sen var det ut till höladan för att packa och bära höpåsar ut till höhäcken i hagen. Helv.... vad det blev svettigt! Bitvis fick jag stå och tokdra i balen för att få lös höet. Efter 10 påsar gav jag upp...
Vi har ju fått ta bort dom där bra hönäten som jag köpte. Sen lill-Crux fick på sig skorna har han haft förmågan att sätta fötterna i maten och fastna där....
.
Nä, nu ska jag snart göra kväll själv. Är ordentligt trötter.....
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0