Crux har skor!

Japp! På alla sina fötter=)
Satt och var lite smått nervklen mitt på dagen och smågruvade mig inför det som komma skulle.... Väl i stallet fick jag truga länge och väl innan jag fick in medlet i munnen på Crux. Han tyckte INTE att jag var speciellt skoj!
Förut har ju sederingen inte tagit alls, men den här gången ökade jag dosen något och faktiskt så blev han lite halvloj.
.
Under skoningen stod jag vid hans huvud och gosade och gosade och gosade! Kliade i pannan, knackade lite löst, smekte honom över ögonen, osv. När det var dax för bakhovarna trilskades han lite, men gav sig till slut. Och hovis var lugn och sansad hela tiden så äntligen fick han skor på alla fötter! Snacka om att det känns super-duper härligt!
.
Basse fick oxå nya fötter. Han ser mest ut att sova under tiden. Fast när hovis bankade på skorna mot städet så tyckte han att det lät riktigt illa och flyttade sig därifrån så gott han kunde=)
.
Trots att jag var i stallet från 13.40 till 20.00 så var jag helt otaggad att rida. Basse däremot behövde ju röra på sig så jag leasade ut honom på dressyrspecialen. Det var så himla kul att se honom för han är ju så förbannat snygg! Han fick bra betyg av ryttaren oxå! "Jätterolig att rida. Faktiskt en av de roligaste hästar jag ridit någon gång". Det var väl toppenbetyg det?!
Och lite kul var det oxå att hon sa att det verkligen krävde sin ridning. Man kan ju lätt tro att Basse "åker man på så går han fint ändå", men så är det ju inte.
.
När vi kom hem var vi trötta och hungriga. Nu är vi bara trötta.....=)
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0