Hopptävling Kungsnäs 2011-10-22

Igår var det tävling på Sundsvalls Ridklubb, eller som vi säger, Kungsnäs.
Jag var så himla nervös, men kände ändå en superbra feeling. Kanske berodde det på hela dagens upplägg..?
.
Vi började med att ha stalljour och släppa ut alla kusar. Sen gjorde vi klart allting med mockning, packa hö, osv. Jag och Tuvis hade med oss frukost och Tuvis käkade efter utsläppet men jag konstaterade att jag hade fortfarande inte ätit någon när klockan var över 10... Undrar vad kroppen tycker om att bara få en snus till frukost....?!
.
Bästa Amanda från Gimo var och hälsade på och hon är ju en av de få jag vet kan klara av Basse. Så jag kände mig helt lugn när hon skulle ut och skutta lite på honom. Och det är ju skitbra att han får röra på sig!
.
Vid halv elva tiden hade vi packat allt och då var det dax att lasta Crux. Det gick smärtfritt och vi åkte iväg. På vägen ringde Amanda som kommit på att hon ville följa med. Himla bra!!! Vi hämtade oxå upp Frida, Jenny-Ann och Lotus. Så bar det iväg....
.
Väl framme plockade vi ut Cruxen. Jag kände verkligen lugnet eftersom Amanda tog rodret och hjälpte Tuvis med typ allt! Ta ut ponnyn, sadla, framridning, osv! Gissa om jag vill adoptera henne på studs?!?!?!?!?!
.
Här kommer lite bilder....
.
Tuvis på framridningen....
Gissa om jag tyckte det var assnyggt med Cruxen röda schabrak och röda benskydd!!!!



Här verkar Crux och Tuvis ha skoj åt något...



Världens finaste ekipage....



Amanda tog några riktigt fina bilder!




Loooooove.....'



Sööööt-Cruxen!



Och världens trevligaste sällskap!



Dagens medhjälpare!
Tro't eller ej - men henne skulle jag kunna anställa vid tävling!



Och den här bruden lyckades knipa en 5:e placering på lätt C + 5, stilhoppning. Inte illa alls!!!
Grattis Frida!!!!




Men det här förstår jag inte riktigt.... =)



.




Kommentarer
Postat av: Amanda

hahaha sista bilden är riktigt fin den!! :D

skicka lite bilder vettja ;)

[email protected]

2011-10-24 @ 10:16:49
URL: http://fotografamandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0