Crux gillar inte trimmern....

Fast det visste jag redan!
Men idag tänkte jag ändå introducera den hemska saken för Crux. Plockade fram klippmaskinen och började surra lite. Crux brydde sig inte alls. Sen stängde jag av den och lät Crux känna den på halsen. Liiiiite läskigt var det allt.
Hade inga ambitioner att lyckas klippa honom på riktigt så jag är rätt nöjd ändå. Fast Cruxen har bara ett par strängar klippt på ena sidan av halsen. För man kan lugnt påstå att han INTE tyckte att trimmern var särskilt skoj. Alls!
.
Sen kom jag på att Tuva ska tävla till helgen. Förvisso bara en klubbtävling, men sååååå snygg ponnyn kommer att vara med ett par klippta strängar på halsen..... Nåja.... Så småningom kanske jag lyckas ta lite till. Åtminstone så det blir någorlunda symetriskt.... Kanske....
.
Basse-mannen fick stå idag. Får inrikta mig på att ta ett pass i morgon. Kanske lite dressyr i ridhuset helt enkelt....
Faktum är i alla fall att jag tror att hönäten hjälper. Basse är inte så där supertjock faktiskt. Och jag tror att det gör sitt när de får pilla ut maten istället för att bara vräka i sig.
Men visst kan man har roligare än att ständigt packa hästarnas höransoner........
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0