Dagen hittills

Upp tidigt för att släppa ut hästar. Mockade och fixade. Becca och Jossan dök upp och vi gav oss ut på en liten lugn ridtur.
Jag fick ju inte klä på Basse huvan (den normala ridhuvan) för han bara kastade med huvudet. Så för att undvika småflugor så bidde det riktig flughuva. Visst hade jag fin utsikt? Fick känslan av att min häst hette "Joker" eller nåt....
Becca och Jossan. Jag vet inte vad det är som gör att Becca har så konstiga ridskor....?! Hädanefter kanske hon kan skippa alla dyra ridstövlar och istället beställa ett gäng sockeplast kanske...?
På vägen hem blev det lite kajko för Tuvis och Crux lyckades kliva på tyglarna. Båda käkremmarna pajjade och det blev till att rida bettlöst hem. Så nu fick jag istället den här utsikten!
Och det blev lite omfördelning i övrigt. Jossan hamnade på Basse och Tuvis red Sonat hem.
Becca fick vackert sitta kvar på sitt vilddjur!!! (Av någon underlig anledning....?!)
När stallet var klart åkte vi hem.
Har nyss handlat. Gubben har dragit till skogs (nä, jag skrämde inte iväg honom - det är älgjakt!) och jag och tjejerna ska käka grillad kyckling och pommes strips!!!! Åsså lördagsgodis förstås! Svulla!!!!
Ska kika på ett hus ikväll och sen kanske vi ska träffa Hannah. Hon som har världens finaste C-ponny... Ni vet, Siamwood Accolade.... Ja, och träffa ponnyn oxå förstås!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0