Hönät!

Äntligen har mina hönät kommit! Eller egentligen har det inte tagit lång tid, men jag har ändå väntat...

Det är ett nät med mindre hål än ett vanligt transport-hönät. Jag ska ha dem hängande i hagen och förhoppningsvis får hästarna (framför allt Basse) jobba lite för att få sin mat. Det i sin tur ska göra att han inte äter lika mycket. Tydligen är det när hästen tuggar som den känner mättnaden även om den inte får i sig "fulla munnen" hela tiden.

Beställningen är gjord på www.lantligtliv.se.  De kostar 150 kr/styck. Och jag hoppas att dom är bra! =)

Provade ju munkorg på Basse, men det resulterade i att han knappast fick i sig något alls. Och jag hade inte tänkt ägna mig åt häst-svältning. Faktiskt....

Med karbinhake, rep och dessa hönät ska jag roa mig ikväll. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0