Hoppning!

Ikväll bidde det hoppträning för Maria Gradin. Det var skitkul!
Basse bara ääääälskar att hoppa och det märks=) När vi väl börjat skutta hinder så kan jag lugnt säga att gasen funkar. Bromsen fungerar betydligt sämre.....  Men hellre det än tvärtom!
.
Jag, Pernilla och Sofia hoppade. Och Frida fotade. Kanske man kan få se någon stilstudie-bild sen. Antar att man inte ser klok ut som vanligt.... Att man ska behöva se så katastrofalt galen ut när man hoppar...?!
.
Det skulle faktiskt vara enormt kul att ta sig ut på någon tävling. När man hopptränar så känns det som att man skulle fixa det, men när man inte sitter till häst så blir jag nervös bara jag tänker på det... Inte så bra....
.
Maria hade gjort trevliga övningar och på slutet gissar jag att ett hinder låg på 90-1 meter. Tror jag. För ett år sen hade jag tyckt det varit alldeles för högt, men nu är det helt ok! Så kanske det ändå blir tävling nästa sommar..?
Har ju fått en del tävlings-pepp av Jossi i Ånge oxå. Hon tycker att jag ska hänga med på tävling i Delsbo nu i september. Liiiiiite sugen är jag allt, men det känns enormt långt att åka för att få nerv-kollaps.....
Å snart blir det nog Nina-träningar på ridis oxå. Då ska jag bli ännu tuffare och bättre! (Förhoppningsvis!)
Det känns ju lite mesigt att ha en superduper hopphäst och bara fega hela tiden.... Ska jag kanske sätta ett mål..? En start på 90 innan nästa sommar? Eller...
.
Vi fixade till hönäten lite mera ikväll. Köpte flera karbinhakar och satte fast näten så att de ska hålla sig på insidan av höhäcken. Då undviker man att prinsarna sätter hovarna i nätet. Det kan ju bli ytterst otrevligt...
Crux tar det lugnt. Hans (förmodade) sträckning bör få läka ordentligt. Tuva har ridit lite lugnt och idag tog dom en liten promenad. Kan meddela att Tuvis var rätt sur över att inte få hoppträna ikväll. Kan förstå det. För det är så himla roligt att hoppa!!!!
.
Stort tack idag till Maria Gradin för träningen!!!!
.
Och tack till Katarina Edholm som hade en "fredags surprise" och hade mockat åt oss alla idag=) Det gillas! Speciellt idag då tiden var knapp.
.
Man blir så himla glad av snälla, goa människor!!!! ♥ ♥ ♥
.
Nä, nu är det snart dags att åka till stallet igen..... Har utsläpp i morgonbitti=)
.

Kommentarer
Postat av: Nilla

Är tävling i Sollefteå nästa söndag (10/9) med bra klasser, från 80 cm! Passa på!

2011-09-02 @ 21:53:00
URL: http://nillashast.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jo. Men jag hade valt bort det eftersom Tuvis skulle tävla på Frösö Sportryttare den 11:e. Men nu är den tävlingen inställd.... Hmmmmmmm!!!!!!

2011-09-02 @ 21:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0